EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

             Szczegółowy opis osiągnięć uczniów pierwszego etapu edukacyjnego ocenianych na bieżąco przez nauczyciela w sześciostopniowej skali cyfrowej (od 1 do 6) przyjętej przez zespół nauczycieli klas I-III i jednolity dla każdego poziomu.



KLASY I - III


Kryteria ocen
Osiągnięty poziom - ocena
EDUKACJA POLONISTYCZNA
CZYTANIE
  • z przygotowaniem
  • bez przygotowania
  • ze zrozumieniem
  • czytanie książek i czasopism


  • 6 - bezbłędnie, płynnie, z odpowiednią intonacją
  • 5 - bezbłędnie, płynnie
  • 4 - z drobnymi błędami
  • 3 - popełnia wiele błędów
  • 2 - przy dużej pomocy nauczyciela
  • 1 - nie potrafi czytać
MÓWIENIE
  • odpowiedzi na pytania
  • uporządkowane wypowiedzi
  • opowiadanie
  • teksty z pamięci
  • słuchanie wypowiedzi innych


  • 6 - wielozdaniowo i wyczerpująco
  • 5 - samodzielnie i poprawnie
  • 4 - z drobnymi błędami
  • 3 - popełnia wiele błędów
  • 2 - wypowiada się z pomocą nauczyciela
  • 1 - nie wypowiada się
PISANIE
  • przepisywanie
    - kształt pisma
    - poprawność
  • pisanie z pamięci
  • pisanie ze słuchu
  • samodzielne wypowiedzi pisemne


  • 6 - bezbłędnie i bardzo starannie
  • 5 - bezbłędnie
  • 4 - z drobnymi błędami
  • 3 - popełnia wiele błędów
  • 2 - rzadko pisze poprawnie
  • 1 - nie pisze samodzielnie
GRAMATYKA I ORTOGRAFIA

  • 6 - wykracza ponad poziom wprowadzonych zasad
  • 5 - zna i stosuje wprowadzone zasady
  • 4 - zna lecz popełnia drobne błędy
  • 3 - zna lecz popełnia wiele błędów
  • 2 - stosuje tylko z pomocą nauczyciela
  • 1 - nie zna i nie stosuje
EDUKACJA MATEMATYCZNA

Klasa I - w zakresie 10 (I semestr), w zakresie 20 (II semestr)
Klasa II - w zakresie 100
Klasa III - w zakresie 1000

  • zbiory
  • dodawanie i odejmowanie
  • mnożenie i dzielenie
  • wiadomoPci praktyczne
  • rachunek pamięciowy
  • zadania tekstowe
    - układanie zadań tekstowych
    - rozwiązywanie zadań tekstowych

  • 6 - wykonuje zadania ponadprogramowe
  • 5 - wykonuje bezbłędnie
  • 4 - wykonuje z drobnymi błędami
  • 3 - wykonuje z pomoca nauczyciela
  • 2 - wykonuje tylko niektóre podstawowe zadania
  • 1 - nie potrafi wykonać
EDUKACJA SPOŁECZNO - PRZYRODNICZA

  • środowisko społeczne
    - rodzina, dom, klasa, szkoła
  • środowisko geograficzne i historyczne
    - nasza miejscowość, kraj, Europa
  • środowisko przyrodnicze
    - zjawiska przyrodnicze, świat roślin i zwierząt
  • wychowanie zdrowotne
    - dziecko - jego ciało, zdrowie i rozwój
  • wychowanie komunikacyjne
    - ruch drogowy i bezpieczeństwo
  • 6 - wykracza wiadomościami i umiejętnościami poza program
  • 5 - orientuje się bardzo dobrze
  • 4 - orientuje się dobrze
  • 3 - opanował tylko podstawowe wiadomości i umiejętności
  • 2 - opanował nieliczne wiadomości i umiejętności
  • 1 - nie opanował
EDUKACJA PLASTYCZNO - TECHNICZNA

  • wyrażanie na płaszczyźnie i w bryle wizualnych cech ludzi, zwierząt, przedmiotów, zjawisk
  • posługiwanie się podstawowymi środkami wyrazu plastycznego - (plama, kreska, bryła)
  • posługiwanie się podstawowymi narzędziami i materiałami
  • organizowanie warsztatu własnej pracy
  • 6 - tworzy oryginalne, estetyczne prace
  • 5 - wykonuje prawidłowo, estetycznie
  • 4 - wykonuje prawidłowo
  • 3 - wykonuje prawidłowo z pomocą nauczyciela
  • 2 - wykonuje nieprawidłowo i nieeststycznie
  • 1 - nie wykonuje
EDUKACJA MUZYCZNO - RUCHOWA

  • śpiew
  • ćwiczenia rytmiczne
  • wiadomości z teorii muzyki
  • lekkoatletyka
  • gimnastyka
  • gry zespołowe
  • 6 - wykazuje szczególne zdolności muzyczne lub ruchowe
  • 5 - wykonuje bezbłędnie
  • 4 - wykonuje z drobnymi błędami
  • 3 - wykonuje czasami z pomocą nauczyciela
  • 2 - wykonuje tylko z pomocą nauczyciela
  • 1 - nie potrafi wykonać