|
INFORMATYKA Kryteria oceniania z przedmiotu informatyka w szkole podstawowej w klasie V i VI
OCENA: CELUJCY 1. Ucze potrafi samodzielnie: -wykona zadania na ocen bardzo dobr; -zastosowa poznane treci programowe w sytuacjach trudniejszych; -przygotowa dodatkowe informacje na zajcia. 2. Ucze w czasie zaj wykazuje postaw penego zaangaowania, jest pilny, pomaga innym w pracy, motywuje innych uczestnikw zaj do pokonywania trudnoci. 3. Ucze, pod kierunkiem nauczyciela bierze udzia w konkursach informatycznych; korzysta z rnych rde w zdobywaniu wiedzy, wykorzystuje umiejtnoci informatyczne na innych lekcjach. OCENA: BARDZO DOBRY 1. Ucze potrafi samodzielnie: -wykona zlecone prace na komputerze; -zawsze skoczy rozpoczt prac. 2. Ucze jest aktywny na lekcji, chtnie pracuje; jest systematyczny; zawsze przygotowany do zaj. 3. Ucze opanowa wszystkie wiadomoci i umiejtnoci przewidziane w programie nauczania; potrafi umiejtnie wykorzysta zdobyt wiedz. OCENA: DOBRY 1. Ucze potrafi samodzielnie: -wykona wikszo zada na lekcji. 2. Ucze jest zaangaowany w czasie wykonywania zada; przewanie koczy rozpoczte na lekcji zadania. 3. Ucze opanowa wiadomoci i umiejtnoci przewidziane w programie nauczania; czasami korzysta z pomocy nauczyciela. OCENA: DOSTATECZNY 1. Ucze potrafi samodzielnie: -wykona proste zadania za pomoc komputera. 2. Ucze pracuje nie zawsze systematycznie; nie wykorzystuje swoich moliwoci; nie wykazuje wikszego zainteresowania przedmiotem. 3. Ucze opanowa podstawowe wiadomoci i umiejtnoci przewidziane w programie nauczania; wymaga pomocy nauczyciela w wikszoci podejmowanych dziaa. OCENA: DOPUSZCZAJCY 1. Ucze nie potrafi samodzielnie: -wykona zadania na komputerze. 2. Ucze pracuje niechtnie i niesystematycznie; wykazuje niewielkie zainteresowanie przedmiotem. 3. Uczniowi brak chci do pogbiania wiedzy; wymaga staej pomocy podczas wykonywania zada. OCENA: NIEDOSTATECZNY 1. Ucze nie potrafi nawet przy pomocy nauczyciela wykona prostych polece wymagajcych stosowania podstawowych umiejtnoci. 2. Ucze nie wykazuje adnego zainteresowania przedmiotem; bierze bierny udzia w zajciach. 3. Ucze nie opanowa wiadomoci i umiejtnoci zawartych w podstawie programowej. METODY POMIARU DYDAKTYCZNEGO: 1. wiczenia wykonywane na lekcji. Ocenie podlega: -stopie samodzielnoci wykonywania zadania; -kocowe efekty pracy; -stopie zaangaowania podczas wykonywania zadania. 2. Odpowiedzi ustne. Oceniany jest sposb rozumienia oraz stosowania podstawowych terminw informatycznych: najczciej odpowied ustna zwizana jest wypowiedziami uczniw w trakcie dyskusji i pracy przy komputerze. 3. Odpowiedzi pisemne (kartkwki, sprawdziany, testy) Ocenie podlega: -wiedza bieca (kartkwki); -wiadomoci i umiejtnoci zdobyte po zakoczeniu nauki z poszczeglnych dziaw tematycznych. 4. Aktywno podczas pracy na lekcji. Ocenie podlega: -aktywno ucznia w czasie zaj; -stopie zaangaowania podczas wykonywania zaj; -zainteresowanie tematem lekcji; -przygotowanie dodatkowych materiaw do lekcji (na ocen celujc). 5. Samodzielne prace uczniw. Ocenie podlega: -stopie opanowania umiejtnoci posugiwania si danym programem; -stosowanie typowych rozwiza; -dokadno i estetyka wykonania zadania. 6. Prace domowe. Ocenie podlega: -umiejtno gromadzenia i wyszukiwania odpowiednich informacji z rnych rde | ||||||||||||||||||||||||||||||||