INFORMATYKA



Kryteria oceniania z przedmiotu informatyka w szkole podstawowej w klasie V i VI

Do pobrania


OGLNE ZASADY OCENIANIA


OCENA: CELUJCY

1. Ucze potrafi samodzielnie:

-wykona zadania na ocen bardzo dobr;
-zastosowa poznane treci programowe w sytuacjach trudniejszych;
-przygotowa dodatkowe informacje na zajcia.

2. Ucze w czasie zaj wykazuje postaw penego zaangaowania, jest pilny, pomaga innym w pracy, motywuje innych uczestnikw zaj do pokonywania trudnoci.

3. Ucze, pod kierunkiem nauczyciela bierze udzia w konkursach informatycznych; korzysta z rnych rde w zdobywaniu wiedzy, wykorzystuje umiejtnoci informatyczne na innych lekcjach.


OCENA: BARDZO DOBRY

1. Ucze potrafi samodzielnie:

-wykona zlecone prace na komputerze;
-zawsze skoczy rozpoczt prac.

2. Ucze jest aktywny na lekcji, chtnie pracuje; jest systematyczny; zawsze przygotowany do zaj.

3. Ucze opanowa wszystkie wiadomoci i umiejtnoci przewidziane w programie nauczania; potrafi umiejtnie wykorzysta zdobyt wiedz.


OCENA: DOBRY

1. Ucze potrafi samodzielnie:

-wykona wikszo zada na lekcji.

2. Ucze jest zaangaowany w czasie wykonywania zada; przewanie koczy rozpoczte na lekcji zadania.

3. Ucze opanowa wiadomoci i umiejtnoci przewidziane w programie nauczania; czasami korzysta z pomocy nauczyciela.


OCENA: DOSTATECZNY

1. Ucze potrafi samodzielnie:

-wykona proste zadania za pomoc komputera.

2. Ucze pracuje nie zawsze systematycznie; nie wykorzystuje swoich moliwoci; nie wykazuje wikszego zainteresowania przedmiotem.

3. Ucze opanowa podstawowe wiadomoci i umiejtnoci przewidziane w programie nauczania; wymaga pomocy nauczyciela w wikszoci podejmowanych dziaa.

OCENA: DOPUSZCZAJCY

1. Ucze nie potrafi samodzielnie:
-wykona zadania na komputerze.

2. Ucze pracuje niechtnie i niesystematycznie; wykazuje niewielkie zainteresowanie przedmiotem.

3. Uczniowi brak chci do pogbiania wiedzy; wymaga staej pomocy podczas wykonywania zada.


OCENA: NIEDOSTATECZNY

1. Ucze nie potrafi nawet przy pomocy nauczyciela wykona prostych polece wymagajcych stosowania podstawowych umiejtnoci.
2. Ucze nie wykazuje adnego zainteresowania przedmiotem; bierze bierny udzia w zajciach.
3. Ucze nie opanowa wiadomoci i umiejtnoci zawartych w podstawie programowej.


METODY POMIARU DYDAKTYCZNEGO:

1. wiczenia wykonywane na lekcji.
Ocenie podlega:
-stopie samodzielnoci wykonywania zadania;
-kocowe efekty pracy;
-stopie zaangaowania podczas wykonywania zadania.

2. Odpowiedzi ustne.
Oceniany jest sposb rozumienia oraz stosowania podstawowych terminw informatycznych: najczciej odpowied ustna zwizana jest wypowiedziami uczniw w trakcie dyskusji i pracy przy komputerze.

3. Odpowiedzi pisemne (kartkwki, sprawdziany, testy)
Ocenie podlega:
-wiedza bieca (kartkwki);
-wiadomoci i umiejtnoci zdobyte po zakoczeniu nauki z poszczeglnych dziaw tematycznych.


4. Aktywno podczas pracy na lekcji.
Ocenie podlega:
-aktywno ucznia w czasie zaj;
-stopie zaangaowania podczas wykonywania zaj;
-zainteresowanie tematem lekcji;
-przygotowanie dodatkowych materiaw do lekcji (na ocen celujc).


5. Samodzielne prace uczniw.
Ocenie podlega:
-stopie opanowania umiejtnoci posugiwania si danym programem;
-stosowanie typowych rozwiza;
-dokadno i estetyka wykonania zadania.

6. Prace domowe.
Ocenie podlega:
-umiejtno gromadzenia i wyszukiwania odpowiednich informacji z rnych rde